Kao i svake godine, Telemach Omladinski Film Festival Sarajevo i u 2025.godini donosi intervju sa redateljom u fokusu. Festival sa zadovoljstvom pozdravlja povratak Danila Stanimitovića u Sarajevo. Ove godine, osim filma “Cats” koji će biti predstavljen u takmičarskom programu kratkog filma – OFF Shorts – Danilo se predstavlja i filmskoj industriji sa svojim novim projektom – “Brazil”. U iščekivanju Festivala i Danilov povratak na Festival donosimo Vam kratki intervju.
Ovo će biti tvoje treće sudjelovanje na Telemach OFF-u u sklopu natjecateljskog programa – možeš li nam reći šta tebi znači Omladinski Film Festival Sarajevo i koje uspomene te vežu i za grad i Festival?
Za Sarajevo me vežu samo lijepe uspomene, zbog toga vjerovatno i volim da mu se vraćam. Sjećam se da sam na prvi Telemach OFF došao direktno iz Njemačke, gdje sam bio na Erasmus razmjeni, i upoznao mnogo Sarajlija koji će mi ostati prijatelji za cijeli život. Posljednjeg dana festivala išli smo na rafting na Neretvi s njima, zbog čega sam zamalo propustio dodjelu nagrada. Uopće nisam očekivao da ću te večeri osvojiti svoju prvu nagradu na nekom filmskom festivalu.
Nakon Bambilenda, 2020. godine, te 5/3/0 iz 2023. kada si bio dio OFF-a, ove godine nam dolaziš s filmom ‘Cats’ u sklopu OFF Shorts. Otkud ideja za film, za takvim stilom – nešto je na što nismo navikli od tebe ili barem nismo do sada vidjeli?
Kad pogledam sve svoje filmove do sada, shvatim da nemaju ništa zajedničko osim autora. Možda se još uvijek tražim, pa nemam jedan stil koji ponavljam u svakom filmu. A možda sa svakim novim filmom želim probati nešto potpuno drugačije.
Mačke su porodična drama o porodici srpskih imigranata u Cirihu. Pratimo dječaka Mišu koji kroz pomalo bizaran odnos s napuštenim mačetom uči šta znače pažnja i empatija – ono čemu roditelji, koji prolaze kroz razvod, ne stižu da ga nauče.
Vizuelni stil filma nastao je u saradnji s Aleksom Borkovićem, direktorom fotografije koji je također prijatelj OFF-a i moj dugogodišnji saradnik, s kojim sam radio i na prethodnim filmovima prikazanim u Sarajevu.
Jesi li od Bambilenda, kada smo te prvi put upoznali, pa do MAČKI, koje gledamo ove godine, počeo gledati filmski svijet drugačije i misliš li da se išta promijenilo – cijeni li se film onoliko koliko bi trebao?
Film kao umjetnost se definitivno cijeni sve manje. Kao i sve u neoliberalnom kapitalističkom sistemu – ljudi i ono što oni stvaraju, uključujući umjetnost i film, cijeni se samo prema tome kako doprinosi tržištu i ekonomskim odnosima. („Ima li smisla platiti kartu za ovaj film?“ ili „Isplati li se finansirati ovaj film?“) To su dva ključna pitanja na kojima, nažalost, opstaje filmska industrija.
Ja se trudim da sve više cijenim publiku i ljude koji poklanjaju pažnju filmu i van vremena provedenog u kinu, za koje su platili kartu. One koji vole da se druže s autorima, postavljaju pitanja i konstantno učestvuju u debatama. Cijeniti kvalitetnu filmsku publiku danas, po meni, znači cijeniti Film.
Ove godine tvoj projekt ‘Brazil’ također je selektovan za OFF koprodukcijski market. U kojoj fazi je ‘Brazil’ i kada očekuješ početak snimanja? Isti projekt OFF je direktno selektirao za Festival Figari na Sardiniji – koliko su značajni marketi za kratki film iz tvog ugla?
Brazil je dramedija s elementima mjuzikla. Naslov filma dolazi od čuvene pjesme Baby Doll koja je predstavljala Jugoslaviju na Euroviziji 1991. godine. To je bio posljednji nastup SFRJ na Eurosongu, pred početak raspada. Iako je pjesma bila posljednja na listi, i dalje je veliki hit širom bivše zemlje.
Imao sam potrebu da napravim zabavan film nakon dvije teške drame (Mačke i 5/3/0). Film smo već snimili i nadam se da ćemo s postprodukcijom završiti do kraja ove godine.
Misliš li da filmom zaista možemo mijenjati svijet? Koliko je umjetnost danas zaista cijenjena i važna?
Mislim da je film već promijenio svijet. Trenutno mi se, nažalost, čini da svijet više utiče na promjene u filmu, nego obrnuto. Nadam se da će se uskoro stvari ponovo preokrenuti. Ipak, svijet je u ovom trenutku opterećen mnogo strašnijim stvarima i ukoliko se uskoro ne uspije promijeniti – neće biti ni svijeta ni filma.